Yalla-yalla, Ramallah-Ramallah

!Marhaba

Reede on puhkepäev, seega kasutasin tänast päeva, mis minu suureks rõõmuks oli päikseline ja  soojalaadne, oma uue kodulinnaga tutvumiseks. Elan Al-Bireh´s. Põhimõtteliselt on Ramallah kaksiklinn, Al-Bireh, üks kaksikuist. Kuuldavasti konservatiivsem kaksik. 

Arhitektuur on araabiamaadele üsna tüüpiline - kõrged liivakivist hooned, palju värvilisi araabiakeelseid silte, millele kohati lisanduvad kohmakad tõlked inglise keelde. Siin-seal mõni kõrgem pangahoone või hotell, mille sinistelt klaasidelt peegelduvad oliiviväljad. Tänavad on veidi räämakil ja räpased, aga no mis teha. Eks selles on omamoodi ilugi. Nagu on muusika valjus turumüras, mida ilmestab eemalt mošeest kostev palvelaul.

Kodus on külm. Nii külm, et peab käima kahe kampsuni ja villaste sokkidega, et päris jääpurikaks ei külmuks. Minu esimestel Palestiina päevadel sadas ka vihma. Esmamulje muutis see muidugi nukralt halliks. Minu pea ja psüühika vajab toimimiseks ikka korralikult d-vitamiini, seega näin tänagi ma uimane ja väsinud. 

Eile oli esimene "tööpäev". Käisin meie teatris ringi (Oriental Dance Theatre on see asutus, kus töötan, võite guugeldada) ja esialgu on minu kanda sellised administratiivsed ülesanded, veits paberimajandust ja suhtlemine lapsevanematega. Järgmisest nädalast lisanduvad kunstitunnid ja jalkanoored, kellega ma võin ükskõik mida peale hakata. Mu peas on juba nii mõnigi põnev ,mõte, millega nad loodetavasti suure rõõmuga kaasa tulevad. 

Mis siis veel rääkida. Jeruusalemmas jõudsin veits töllerdada kolmapäeva hommikul. Sinna lähen ka homme, turisti mängima. Kolmapäeva tähtsündmuseks oli muidugi see, kui ma bussijaama jõudes igaks juhuks kontrollisin, kas mul ikka pass ka kotis on. EI olnud muidugi. Jätsin selle hostelisse. Oh mind küll! Õnneks on vanalinn väike ja kõmpisin hostlisse tagasi. Seal töötas sel päeval üks vahva vanamehike. Selline muhe vunts, viskas nalja ja rääkis, et sinna unustatakse ikka pidevalt kõiksugu kraami.

Eile õhtul mekkisime Maheri, Nina ja Claire´iga Palestiina roogi. Oli vahva. Toredad inimesed. Usun, et siin saab vahva olema.

Toidust niipalju, et poest saab soodsalt hummust ja baba ganoushi, rääkimata avokaadodest, mis ei . pea kuu aega kapis seisma, vaid on kohe valmis! #vegetariaanimärgunenägu Kõikvõimalikke falafliputkasid on palju, lisaks saab tänavalt osta küpsetisi, pähkleid, seemneid, puuvilju. Minule lähimas puuviljapoes töötab Roda (Ryda?) , selline muhe mehike taaskord. Üldse on siin üsna palju inglise keelt kõnelevaid inimesi, mitte ainult noori, vaid ka täitsa hallipäiseid.

Vaadake pilta kah! Ja sorri, et mul kirjavahemärgid vale koha peal on. Mu blogger arvas, et kuna ma. juba kõva kolm päeva siin olen olnud ,on aeg araabia keelele üle minna ja paremalt vasakule kirjutama hakata.











Comments

Popular Posts